23948sdkhjf

Esport-sensation går analog med flagskibsbutik

Det startede med et hold unge mænd, der klarede sig godt i Counter-Strike, og er sidenhen blevet dyrkede eksportidoler i stil med Aqua i slut-1990'erne. Den internationalt anerkendte e-sportvirksomhed Astralis Group har i dag hold inden for både Counter-Strike, League of Legends og FIFA.

Og til juni åbner Astralis sin første flagskibsbutik. Den kommer til at ligge i Tivoli og "markerer starten på et nyt forretningsben i Astralis Group med fysiske lokationer på relevante markeder", oplyser Astralis i en selskabsmeddelelse til minibørsen First North, hvor Astralis er noteret.

Flagskibsbutikken, som er ved at blive indrettet i Tivoli Hjørne, vil bestå af to etager på sammenlagt 1200 kvadratmeter og kommer blandt andet til at have et område med salg af merchandise. Den virkelige satsning bliver dog et VIP-gamingområde, en optrædescene med plads til tilskuere samt et showroom for Astralis' kommercielle partnere.

Derudover arbejdes der med planer om større events, hvor flere tusinde Astralis-fans kan mødes på Plænen og følge større kampe direkte på storskærm.

- Vi er ekstremt glade for, at Tivoli hurtigt så mulighederne for et strategisk samarbejde om lokationen i København. Underholdning og oplevelser er mange ting, og jeg er overbevist om at vi med Tivoli kan skabe noget helt nyt, ikke bare i vores egne rammer, men på tværs mellem forlystelseshaven og Astralis generelt, fortæller Anders Hørsholt, adm. direktør i Astralis Group, i en pressemeddelelse.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078